Μετάβαση στο περιεχόμενο

Η Κορινθία στο προσκήνιο

FacebookTwitterEmailPrintFriendly

trikala korinthias

 

Η Ελλάδα ως χειμερινός τουριστικός προορισμός για ξένους

Ήλιος, θάλασσα και καλό φαγητό. Μέχρι πρότινος αυτό το λιτό τρίπτυχο μπορούσε να συμπυκνώσει επιγραμματικά σχεδόν το σύνολο της τουριστικής προβολής της Ελλάδας στο εξωτερικό. Κανείς δεν αμφισβητεί άλλωστε ότι μέχρι πριν λίγα χρόνια λειτουργούσε ικανοποιητικά έχοντας καταστήσει την Ελλάδα ως ένα πολύ ελκυστικό καλοκαιρινό τουριστικό προορισμό για τους ξένους.

Τα πράγματα δυσκολεύουν όμως και η Ελλάδα φαίνεται να χάνει το μέχρι πρότινος ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα με την ανάδειξη γειτονικών μας χωρών που παρέχουν παρόμοιες υπηρεσίες σε πιο χαμηλές τιμές (ήλιο, θάλασσα και καλό φαγητό).

Το ζήτημα όμως είναι πως αυτό το περίφημο τρίπτυχο δεν περιγράφει σωστά την Ελλάδα στο εξωτερικό με αποτέλεσμα να χάνουμε πιθανούς τουρίστες που δεν γνωρίζουν πως η Ελλάδα είναι και εξαιρετικός χειμερινός προορισμός. Με άλλα λόγια, δεν έχουμε τουρισμό 12 μήνες το χρόνο και δεν εκμεταλλευόμαστε στο έπακρο τα κάλλη, την ιστορία και τους καρπούς της ευλογημένης Ελληνικής γης.

Ειδικότερα η Κορινθία έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει ένα σημαντικό κομμάτι του χειμερινού τουρισμού από το εξωτερικό με τα χωριά του Φενεού, της Στυμφαλίας, της Σολυγείας και την ευρύτερη περιοχή των Τρικάλων να είναι το κύριο όπλο της. Αν και οι σημαντικές ελλείψεις στις υποδομές –με βασικότερο όλων- τους δρόμους, συμπεριλαμβανομένης και της εθνικής οδού Κορίνθου-Πατρών, λειτουργούν ως εμπόδιο, υπάρχει η δυνατότητα προσέλκυσης ξένων χειμερινών τουριστών στα ορεινά της Κορινθίας.

Εκμεταλλευόμενοι τη γειτνίαση με την Αθήνα δεν πρέπει να προσβλέπουμε πλέον μόνο στη προσέλκυση των Αθηναίων του διημέρου, ειδικά σε περίοδο οικονομικής κρίσης και δυσπραγίας των Ελλήνων. Αντιθέτως πρέπει να στοχεύουμε στην άφιξη ξένων που γνωρίζουν ότι σε απόσταση 2 ωρών από την Αθήνα μπορούν να γευτούν τα τοπικά προϊόντα, να μάθουν τη τοπική ιστορία και να απολαύσουν το μοναδικό φυσικό περιβάλλον κάνοντας ξεκούραστες και ευχάριστες διακοπές αφήνοντας το συνάλλαγμα τους στη τοπική κοινωνία.

Επειδή πολλές φορές τα περιμένουμε όλα όμως από το κράτος, το οποίο αποδεδειγμένα μέχρι να δράσει είναι ήδη αργά, πρέπει να δραστηριοποιηθεί πιο ενεργά ο ιδιωτικός τομέας. Ξεκινώντας από τα βασικά που είναι η διαφημιστική εκστρατεία μέσω του διαδικτύου. Αυτό απαιτεί πλούσιο φωτογραφικό υλικό, φιλικές υπηρεσίες για τον χρήστη σε αρκετές ξένες γλώσσες και πληροφορίες για τη γρηγορότερη πρόσβαση από αεροδρόμια-λιμάνια και άλλες δραστηριότητες που θα μπορούσε να κάνει κάποιος τουρίστας στην ευρύτερη περιοχή, το τελευταίο συνήθως συμπεριλαμβάνει από τα αρχαία μνημεία, τα βυζαντινά μοναστήρια, τα αξιοθέατα της περιοχής μέχρι τα εστιατόρια, τις ταβέρνες και τα κέντρα νυχτερινής διασκέδασης. Παράλληλα, μπορεί να επικεντρώνει και σε ειδικές ομάδες όπως ο εναλλακτικός τουρισμός, η πεζοπορία και ο αθλητικός τουρισμός.

Επίσης οι σύνδεσμοι των ξενοδόχων –παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν- θα μπορούσαν να είχαν ακόμη πιο ενεργό ρόλο στη προώθηση του χειμερινού τουρισμού. Το πιο απλό θα ήταν τα ξενοδοχεία της περιφέρειας Πελοποννήσου που έχουν μεγάλη τουριστική κίνηση το καλοκαίρι να μοίραζαν διαφημιστικά του χειμερινού τουρισμού στη Πελοπόννησο με αποτέλεσμα να καλλιεργείται σιγά-σιγά η αίσθηση στους τουρίστες που έχουν επισκεφθεί την Ελλάδα ότι πέραν του ήλιου και της θάλασσας υπάρχει και ο χειμερινός τουρισμός. Βέβαια για να μοιράζεις αυτό το διαφημιστικό υλικό πρέπει πρώτα να το έχεις φτιάξει και για να το φτιάξεις απαιτούνται χρόνος και χρήμα.

Την ίδια στιγμή επειδή έχουμε πολύ πιο ήπιο κλίμα το χειμώνα από ότι έχουν οι Ευρωπαίοι υπάρχει μεγάλη δυνατότητα να αναπτύξουμε τουρισμό υγείας. Περιοχές όπως το Λουτράκι έχουν το πλεονέκτημα τόσο των ιαματικών πηγών όσο και των υποδομών, συνεπώς μπορούν να γίνουν εξαιρετικά ανταγωνιστικές σε αυτό το κλάδο. Το ίδιο ισχύει και για το συνεδριακό αλλά ακόμη και το θρησκευτικό τουρισμό. Επίσης, υπάρχει και ο αγροτουρισμός, όπου κάποια οινοποιεία στην ευρύτερη περιοχή της Νεμέας έχουν ήδη κάνει τα πρώτα σημαντικά βήματα.

Σε μία εποχή όπου οι Έλληνες πολίτες διώχνουμε τους πιθανούς τουρίστες από τη χώρα μας, με αποκορύφωμα τα συχνά επεισόδια στο κέντρο της πρωτεύουσας και τη προβολή τους στα ξένα ΜΜΕ, πρέπει να αναζητήσει η υγιής ιδιωτική πρωτοβουλία τρόπους ώστε να προσελκύσουμε επιπλέον συνάλλαγμα στη χώρα μας από το εξωτερικό. Υπό κανονικές προϋποθέσεις το έναυσμα θα έπρεπε να το έδινε η πολιτεία, με τις σημερινές συνθήκες όμως αυτό φαίνεται σχετικά απίθανο.

Το κεντρικό συμπέρασμα είναι πως δεν έχουμε διαφημίσει επαρκώς στο εξωτερικό τους χειμερινούς προορισμούς της χώρας, ειδικότερα τους ορεινούς όγκους. Προσοχή όμως, δεν θέλουμε μαζικό τουρισμό, θέλουμε καταρχήν να προστατέψουμε το πολιτισμό και τη παράδοση μας και εν συνεχεία χωρίς να την αλλοιώσουμε να μπορέσουμε να φιλοξενήσουμε περισσότερους τουρίστες που θα πάνε μετά πίσω στη χώρα τους και θα πουν στους δικούς τους πόσο ωραία πέρασαν τον χειμώνα διακοπές στην Ελλάδα.