Μετάβαση στο περιεχόμενο

ΕΡΩΤΗΣΗ | Σπατάλη δημοσίου χρήματος στον ΟΑΣΑ

FacebookTwitterEmailPrintFriendly

Twitter.001Το ζήτημα της αλόγιστης αύξησης δαπανών μέσα από ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα απευθείας ανάθεσης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έφερε στη Βουλή ο βουλευτής Κορινθίας κ. Χρίστος Δήμας. Ο κ. Δήμας, ζητά να ενημερωθεί για την αυθεντικότητα του λογοτύπου που επέλεξε ο ΟΑΣΑ για την athenacard αλλά και για τον τρόπο επιλογής της αναδόχου εταιρίας.

Αναλυτικά το κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Σπατάλη δημόσιου χρήματος στον ΟΑΣΑ

20.10.2017

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Τράπεζα της Ελλάδος στις 19.10.2017, για την περίοδο μεταξύ Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2017, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού διαμορφώθηκαν σε 37.664 εκατ. ευρώ, από 36.051 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2016. Δηλαδή σε μια περίοδο που η ιδιωτική κατανάλωση των πολιτών μειώνεται συνεχώς σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, καθώς οι πολίτες κάνουν σημαντικές θυσίες για να ανταπεξέλθουν στην υπεροφορολόγηση που έχει επιβάλει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και τη φοροδοτική τους ικανότητα να έχει πια εξαντληθεί, το κράτος και ένας δημόσιος οργανισμός, όπως ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας, επιμένει να ξοδεύει αλόγιστα.

Είναι προκλητικό συνεπώς, σε μια εποχή που οι Έλληνες θυσιάζουμε καθημερινά ολοένα και περισσότερα, οι δημόσιοι φορείς να σπαταλούν κρατικούς πόρους σε τρόπους και διαδικασίες, οι οποίες αφήνουν σκιές και εκθέτουν δημόσιους φορείς.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Διαύγεια υπεγράφη η υπ. Αρ. 11/2017, σύμβαση ανάθεσης υπηρεσιών προωθητικών ενεργειών για το έργο «Μελέτη, Χρηματοδότηση, Εγκατάσταση, Υποστήριξη Λειτουργίας, Συντήρηση και Τεχνική Διαχείριση ενός Ενιαίου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου για τις Εταιρείες του Ομίλου ΟΑΣΑ με ΣΔΙΤ» μεταξύ του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ Α.Ε.) και της εταιρίας «CREATIVE MONKEY» (Α.Φ.Μ.: 066041605 Δ.Ο.Υ.: Καλλιθέας) έναντι αμοιβής 12.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ.

(Υπερσύνδεσμος διαθέσιμος εδώ https://diavgeia.gov.gr/doc/716%CE%9E46%CE%A8%CE%A7%CE%953-%CE%A1%CE%A7%CE%A5?inline=true)

Η σύναψη της σύμβασης, έγινε με τη μορφή της απευθείας ανάθεσης για την παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας, όπως αναφέρονται παρακάτω σε αντιστοίχηση με τα κόστη τους:

  • “Για ονοματοδοσία – δημιουργία και σχεδιασμού Character Concept τύπου Cartoon κόστος 5.500, 00 ΕΥΡΩ πλέον Φ.Π.Α. 24%.
  • Για δημιουργία και σχεδιασμό του ενημερωτικού 8-πτυχου κόστος 1.500, 00 ΕΥΡΩ πλέον Φ.Π.Α. 24%.
  • Για δημιουργία και σχεδιασμό, συμπεριλαμβανομένης της συγγραφής κειμένων Powerpoint παρουσίασης 3.500 ΕΥΡΩ πλέον ΦΠΑ. 24%. 4
  • Για σχεδιασμό Folder 500 ΕΥΡΩ πλέον Φ.Π.Α. 24%
  • Για σχεδιασμό Banner 500 ΕΥΡΩ πλέον Φ.Π.Α. 24%
  • Για σχεδιασμό ψηφιακής πρόσκλησης 250 ΕΥΡΩ πλέον Φ.Π.Α. 24%
  • Για σύνταξη δελτίου τύπου 250 ΕΥΡΩ πλεον Φ.Π.Α. 24%. 

Το κόστος εκτύπωσης των πιο πάνω θα βαρύνει τον ΟΑΣΑ.”

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον ηλεκτρονικό Τύπο, το λογότυπο που παρουσιάζεται στην ιστοσελίδα athenacard.gr (στιγμιότυπο παρακάτω) αποτελεί εργασία αμφιβόλου αυθεντικότητας και πρωτοτυπίας, καθώς φέρεται να είναι ευθεία αντιγραφή αντίστοιχων εικόνων, διαθέσιμων στον καθένα, που κυκλοφορούν δωρεάν στο διαδίκτυο. Το γεγονός αυτό καθιστά υπέρογκο το ποσό που χορηγήθηκε για τις παρεχόμενες υπηρεσίες και προσβάλει ευθέως τους εκατοντάδες δημιουργούς της χώρας, οι οποίοι σέβονται τα πνευματικά δικαιώματα παράγοντας αυθεντικά έργα πνευματικής διάνοιας.

athenacard

 

— Ιδού το πρωτότυπο, που υφίστανται δωρεάν προς χρήση:

Screen Shot 2017-10-20 at 01.39.45

— Και αντίστοιχα το «νέο», το οποίο πλήρωσε ο ΟΑΣΑ 5.500 ευρώ και συνολικά 12.000 ευρώ με τις εφαρμογές του.

 

athenacardlogo

Αξίζει να σημειωθεί, για όσους γνωρίζουν από την αγορά, πως τα κόστη των επιμέρους υπηρεσιών, είναι προφανώς υπερκοστολογημένα και στην περίπτωση ενός ανοιχτού διαγωνισμού. Είναι προφανές λοιπόν, πως εδώ υπάρχει μια περίπτωση ευθείας κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος, σε υπηρεσίες υπερκοστολογημένες που δεν αιτιολογούν το ύψος της δαπάνης. Παράλληλα, αποτελεί προσβολή για το γραφιστικό κλάδο της χώρας αποδοχή τέτοιων αποτελεσμάτων από το ελληνικό Δημόσιο, τα οποία πέρα από το γεγονός ότι υποτιμούν τη νοημοσύνη όλων μας, συμβάλλουν στη μη επιβράβευση της αυθεντικής δημιουργικότητας. Το γεγονός δε ότι επελέγη η διαδικασία της απευθείας ανάθεσης για ένα τόσο σημαντικό έργο, γεννά πολλά ερωτηματικά.

Κατόπιν των παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός,

α) Γιατί επελέγη η διαδικασία της απευθείας ανάθεσης;

β) Σύμφωνα με το Γενικό Εμπορικό Μητρώο, η ανάδοχος εταιρία με την επωνυμία “Creative Monkey” ξεκίνησε τη λειτουργία της στις 16.02.2017 και λίγες εβδομάδες αργότερα, στις 04.04.2017, υπέγραψε σύμβαση με τον ΟΑΣΑ. Με ποια κριτήρια ένας τόσο μεγάλος κρατικός οργανισμός επέλεξε τη συγκεκριμένη εταιρία να υλοποιήσει το έργο; Ποια διαδικασία επιλογής ακολουθήθηκε;

γ) Συνδέεται με οποιονδήποτε τρόπο η ιδιοκτησία της εν λόγω εταιρίας με οποιονδήποτε εργαζόμενο, ο οποίος απασχολείται στο Υπουργείο Μεταφορών ή άλλη δημόσια υπηρεσία;

δ) Έπειτα από την αποκάλυψη της φθηνής «αντιγραφής» και της αποδοχής της εκ μέρους του ΟΑΣΑ, η οποία πλήττει το κύρος του Δημόσιου και της ανταποδοτικότητας των φορων που πληρώνουν οι Έλληνες πολίτες, προτίθεται το Υπουργείο Μεταφορών να προβεί σε οποιουδήποτε είδους κυρώσεις εις βάρος της αναδόχου εταιρίας και της διοίκησης του ΟΑΣΑ;

 

20172010 ΕΡΩΤΗΣΗ Σπατάλη δημοσίου χρήματος στον ΟΑΣΑ