Μετάβαση στο περιεχόμενο

Eπιβολή Φ.Π.Α. στα επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία που δραστηριοποιούνται σε πορθμεία

FacebookTwitterEmailPrintFriendly

dimas-site

Τις καταστροφικές συνέπειες της επιβολής Φόρου Προστιθέμενης Αξίας στην κατασκευή, επισκευή, συντήρηση και στα καύσιμα – λιπαντικά των επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων που δραστηριοποιούνται σε πορθμεία ή άλλες διαδρομές, επισημαίνουν με ερώτησή τους, που συνυπογράφει ο βουλευτής Κορινθίας Χρίστος Δήμας, 33 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.

Στην ερώτηση, με πρώτο υπογράφοντα τον βουλευτή Ευβοίας Σίμο Κεδίκογλου, τονίζεται η ανάγκη ενός σωστού σχεδιασμού για την χάραξη εθνικής πολιτικής στον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο, στο πλαίσιο της περαιτέρω ενίσχυσής του.

Συγκεκριμένα στην ερώτηση αναφέρεται:

Προς :

1. Τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο
2. Τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Θεόδωρο Δρίτσα

Θέμα : Επιβολή Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α) στην κατασκευή, επισκευή, συντήρηση και στα καύσιμα – λιπαντικά των επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων, που δραστηριοποιούνται σε πορθμεία ή άλλες διαδρομές.

Στον αφανισμό οδηγεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στην Ελλάδα με την επιβολή Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α) στην κατασκευή, επισκευή, συντήρηση και στα καύσιμα-λιπαντικά των επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων, που δραστηριοποιούνται σε πορθμεία ή άλλες διαδρομές, τη στιγμή που προτεραιότητα θα έπρεπε να είναι η θέσπιση κινήτρων για την ανάκαμψη του κλάδου.

Η επιβολή Φ.Π.Α θα αποτελέσει καταστροφικό πλήγμα για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία με ολέθριες συνέπειες τόσο για τις επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο όσο και για την ελληνική οικονομία. Συγκεκριμένα, δεν θα είναι δυνατή η ανανέωση του υφιστάμενου στόλου, εξαιτίας της υπερβολικής αύξησης του κόστους κατασκευής, το οποίο θα μετακυλιστεί στο επιβατικό κοινό, δια της αυξήσεως της τιμής του εισιτηρίου ενώ και οι πλοιοκτήτες θα εξαναγκαστούν, να στραφούν σε όμορες χώρες για την κατασκευή των πλοίων τους με μικρότερο κόστος.

Μεγάλη δε σύγχυση και αναστάτωση έχει δημιουργηθεί μετά την απαίτηση των Τελωνειακών Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών για την καταβολή Φ.Π.Α κατά την παραλαβή των καυσίμων και λιπαντικών από πλοία που εκτελούν πορθμειακές γραμμές σύμφωνα με την παρ. 5 της εγκυκλίου ΠΟΛ: 1010/2016 σε αντιδιαστολή με τα όσα ρητά προβλέπονται στο άρθρο 27, παρ.1 α΄, γ΄ και δ΄ του Ν. 2859/2000 («Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας») για την απαλλαγή από ΦΠΑ στην παράδοση καυσίμων και λιπαντικών σε αρκετές κατηγορίες πλοίων μεταξύ των οποίων και των πορθμείων.

Η επικαλούμενη αιτιολογία, ότι δηλαδή η δραστηριοποίησή των εν λόγω πλοίων δεν λαμβάνει χώρα σε ανοικτή θάλασσα, όπως ορίζει το άρθρο 148 της Οδηγίας (2006/112/ΕΚ), είναι εντελώς αβάσιμη, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο άρθρο περιλαμβάνεται στο Κεφάλαιο VII της Οδηγίας το οποίο αναφέρεται σε «ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΣΥΝΔΕΟΜΕΝΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ» στις οποίες σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να δραστηριοποιηθούν τα συγκεκριμένα πλοία.

Επίσης σύμφωνα με την εκδοθείσα ΠΟΛ 1037/18-03-2016, δεν λαμβάνουν πλέον σχετική έγκριση απαλλαγής ΦΠΑ για την ναυπήγησή τους τα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία για τα οποία η σχετική αίτηση και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά έχουν κατατεθεί σε μεταγενέστερο χρόνο από την 18-01-2016 ημερομηνία κατά την οποία εκδόθηκε η ΠΟΛ 1010/2016.

Είναι προφανές ότι οι ανωτέρω ρυθμίσεις θα έχουν καταστροφικές συνέπειες όχι μόνο για το σύνολο της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας αλλά και για πολλούς άλλους παρεμφερείς επαγγελματικούς κλάδους που σχετίζονται με αυτή, και κυρίως για ένα μεγάλο αριθμό εξειδικευμένων και έμπειρων εργατοτεχνιτών της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά αλλά και άλλων περιοχών της χώρας.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί:

1. Πως εξηγείτε το γεγονός, ότι εγκύκλιος υπογεγραμμένη από Αναπληρωτή Γενικό Γραμματέα, καταργεί στη πράξη διάταξη Νόμου και πώς αιτιολογείτε, επίσης, το γεγονός ότι εφαρμόζεται επιλεκτικά;

2. Ποιος είναι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για την χάραξη εθνικής πολιτικής στον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο, στο πλαίσιο της περαιτέρω ενίσχυσης του;

3. Θα διατηρηθούν σε ισχύ οι προαναφερθείσες ΠΟΛ 1037 και ΠΟΛ 1010 των οποίων το περιεχόμενο είναι σε αντίθεση με τις σχετικές διατάξεις του Άρθρου 27 του Ν. 2559/2000;